On the road

Wow vilken dag. Snökaos i huvudstaden. Bilen blev över natten så insnöad att den inte gick att få loss, inga bussar gick. Tur att man har gångavstånd . Gick o drog ner luvan över ansiktet hela vägen o undrade varför jag sminkat o kammat mig i morse. När jag kom fram var jag krigsmålad med knullrufs trots att jag haft luvan nerdragen till näsan. Körde järnet på jobbet o när det var dags att gå hem var det en mild bris o strålande solsken, betydligt härligare hempromenad. Nu sitter vi fullpackade på väg till Värmland, har massa timmar kvar då vi nyss börjat vår resa. En av två barn sover redan, en bra start. Nu längtar jag till badtunna o bastu, men där får jag nog hålla mig tills imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0