Matlagningslust

Hur gör ni för att tycka det är kul att laga mat? Hemma hos oss är det jag som planerar all mat, sju middagar o två luncher till helgen. Jag ledsnar rätt fort. Alla äter maten som serveras men man får inte mer uppskattning för en gryta man lagt ner massa tid i eller om man serverar mamma scans köttbullar o makaroner. Jag vill servera så ren o nyttig mat dom möjligt. Men nu har jag sänkt ribban så jag ska slippa det dåliga samvetet. Sist när jag var o handla åkte bara snabba lösningar ner i vagnen såsom chorizo, falukorv, färsk tortellini, köttbullar o blodpudding. Så det känns som en lyxvecka då jag inte behöver fundera över vad som ska lagas utan det är bara att köra. Kan rekommendera detta då jag redan är sugen på andra rätter till nästa vecka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0