På väg

Påsk och på väg till min familj i Småland. Min största frestelse är det var gång vi åker dit. Till att börja med är det fika MINST en gång om dagen ofta två. Godis finns alltid i skåpen att gräva fram, vilket jag alltid gör. Mina föräldrar har helt andra kostvanor än mig. De äter frukost, INGEN lunch utan de har 11 kaffe med fika o smörgås (ja de är pensionärer) middag, kvällsmål m te och smörgås. Grönakerna är få till måltiderna. Hur som haver är detta ställe det svåraste stället för mig att sköta kost för jag går mer än gärna och drar i lådor o skåp efter kakor o godis o jag äter mest hela tiden där. En vana jag måste bryta. Den här gången har jag valt att gå All in, ingen fika, inget godis!!! Känner mig själv och har svårt att bara ta en kaka liksom. De ropar ju på mig allihopa ; Pick me, Pick me!!! Så håll tummarna för mig att det ska gå vägen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0