Opålitliga barn

Grannen M 6 år kommer och frågar om Stora vill följa med honom ner till parken.

Jag: Visst hon ska bara äta först.

M: Då stannar jag här så länge.

Barnen äter klart jag hjälper Stora att snabbt bli klar m kläderna. M går ner till sig för att klä på sig. Underbart känner jag då Stora för tillfället varken lyssnar eller gör som jag säger.

Nu kommer M:s pappa upp och undrar om jag ska till parken m kidsen...?!?! Allt löste sig och M:s pappa gick ut med barn och cyklar. Men nu vet vi att vi vuxna alltid ska snacka först:-)


Å inte bidde det nån träning. Sambon var tvungen att dra o jobba när jag kom hem. Han kommer hem vid 20,30 och har då hämtat upp min mamma vid bussen då hon kommit från småland o ska sova här inatt. Då känns det ju lite osocialt att dra iväg. Ok på den va? Håll tummarna för att jag tar mig till gymmet innan jobbet imorgon!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0